Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Freo.nl favoriet onder consumenten

Freo nummer één WUA-onderzoek 2019

'Stel, je wilt een lening afsluiten. Waar doe je dat, gebaseerd op je online ervaring, het liefst?' Die vraag stelt WUA (Web Usability Advice) elk jaar aan meer dan 600 consumenten. In het onderzoek van april 2019 komt Freo als winnaar uit de bus. En daar zijn we supertrots op!

De uitkomst van het WUA-rapport is elke keer weer een spannend moment. Het is een beetje als een groot project op school. Je doet maandenlang je best en aan het eind kun je alleen maar hopen dat de docent er ook zo over denkt. Dus toen we te horen kregen dat we dit keer niet op plek twee of drie geëindigd zijn, maar gewoon op nummer één, sprongen we hier in Eindhoven een gat in de lucht!

Over WUA

WUA is dé marktleider als het gaat over Web Performance Scans. Met andere woorden: hoe ervaren bezoekers onze website en die van concurrenten? Weten ze ons te vinden? Is de website duidelijk genoeg? En hoe zit het met de prijs? Freo scoort ten eerste hoog op vindbaarheid. Net iets meer dan de helft (51%) weet na de algemene zoekopdracht de website van Freo te vinden. Uiteindelijk overtuigt de website 20% van deze bezoekers om voor een Freo-lening te kiezen. De hoogste score, net boven ABNAMRO.nl en ING.nl. Ook de lage rente is een belangrijke reden om voor Freo te kiezen, blijkt uit het juryrapport:

‘Het algehele beeld van de leningenmarkt werd lange tijd gedomineerd door de drie grootste banken, ABNAMRO.nl, ING.nl, en Rabobank.nl, die meerdere malen van plaats wisselden tussen de top 3. In de afgelopen paar onderzoeken zagen we Freo.nl echter steeds dichterbij komen, gedeeltelijk vanwege de sterke prijspropositie ten opzichte van zijn concurrenten. Freo.nl speelt sinds februari 2018 een steeds dominantere rol in de kredietverleningssector en weet in april 2019 de eerste plaats te bemachtigen. Consumenten zijn blij met de 'mooie lay-out', 'duidelijke uitleg' en 'lage rentetarieven'. De website komt over als 'professioneel' en 'deskundig'.

Over het onderzoek

Het jaarlijkse WUA-onderzoek laat heel mooi zien wat klanten belangrijk vinden aan een lening, waar ze behoefte aan hebben in het zoekproces en wat best practices van andere aanbieders zijn. En dit helpt ons om onze website en onze producten nog beter af te stemmen op u, onze klant.
Daar doen we het voor!

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

25 april 2019 | geplaatst in Freo nieuws

Gerelateerde artikelen

  • Een voordelige lening bij Freo
    04 september 2023

    Nieuwe leennormen per 4 september 2023

    Per 4 september 2023 zijn de leennormen voor consumptief krediet aangescherpt. Dit betekent dat je met hetzelfde inkomen minder kunt lenen.

  • Firm Ground digitale toegankelijkheid
    14 maart 2023

    Freo werkt aan digitale toegankelijkheid

    Het online regelen van bankzaken lijkt voor veel mensen vanzelfsprekend. Toch is dit niet voor iedereen het geval. Zo bleek onlangs uit een rapport van De Nederlandsche Bank dat maar liefst 2,6 miljoen mensen worstelen met de digitale betaalwereld. Digitale toegankelijkheid wordt steeds belangrijker, ook bij Freo. We zijn dan ook bezig met het verbeteren van onze digitale toegankelijkheid. Het bedrijf Firm Ground helpt ons hierbij.

Ook wij gebruiken cookies

Freo gebruikt cookies (en vergelijkbare technieken) op de website. Zo verzamelen wij en andere partijen (persoons)gegevens over je bezoek. Dit om jou een zo persoonlijk mogelijk aanbod te kunnen doen. Klik je op ‘Accepteren’ dan ga je akkoord met het gebruik van alle cookies en vergelijkbare technieken. Wil je dit niet? Klik dan op ‘Weigeren’. We plaatsen dan alleen cookies die zorgen voor een goed werkende website. Meer informatie over cookies.

Kies jouw niveau