Freo.nl favoriet onder consumenten
'Stel, je wilt een lening afsluiten. Waar doe je dat, gebaseerd op je online ervaring, het liefst?' Die vraag stelt WUA (Web Usability Advice) elk jaar aan meer dan 600 consumenten. In het onderzoek van april 2019 komt Freo als winnaar uit de bus. En daar zijn we supertrots op!
De uitkomst van het WUA-rapport is elke keer weer een spannend moment. Het is een beetje als een groot project op school. Je doet maandenlang je best en aan het eind kun je alleen maar hopen dat de docent er ook zo over denkt. Dus toen we te horen kregen dat we dit keer niet op plek twee of drie geëindigd zijn, maar gewoon op nummer één, sprongen we hier in Eindhoven een gat in de lucht!
Over WUA
WUA is dé marktleider als het gaat over Web Performance Scans. Met andere woorden: hoe ervaren bezoekers onze website en die van concurrenten? Weten ze ons te vinden? Is de website duidelijk genoeg? En hoe zit het met de prijs? Freo scoort ten eerste hoog op vindbaarheid. Net iets meer dan de helft (51%) weet na de algemene zoekopdracht de website van Freo te vinden. Uiteindelijk overtuigt de website 20% van deze bezoekers om voor een Freo-lening te kiezen. De hoogste score, net boven ABNAMRO.nl en ING.nl. Ook de lage rente is een belangrijke reden om voor Freo te kiezen, blijkt uit het juryrapport:
‘Het algehele beeld van de leningenmarkt werd lange tijd gedomineerd door de drie grootste banken, ABNAMRO.nl, ING.nl, en Rabobank.nl, die meerdere malen van plaats wisselden tussen de top 3. In de afgelopen paar onderzoeken zagen we Freo.nl echter steeds dichterbij komen, gedeeltelijk vanwege de sterke prijspropositie ten opzichte van zijn concurrenten. Freo.nl speelt sinds februari 2018 een steeds dominantere rol in de kredietverleningssector en weet in april 2019 de eerste plaats te bemachtigen. Consumenten zijn blij met de 'mooie lay-out', 'duidelijke uitleg' en 'lage rentetarieven'. De website komt over als 'professioneel' en 'deskundig'.
Over het onderzoek
Het jaarlijkse WUA-onderzoek laat heel mooi zien wat klanten belangrijk vinden aan een lening, waar ze behoefte aan hebben in het zoekproces en wat best practices van andere aanbieders zijn. En dit helpt ons om onze website en onze producten nog beter af te stemmen op u, onze klant.
Daar doen we het voor!