Onderzoek: 94% van onze klanten zou opnieuw voor Freo kiezen
Jaarlijks benaderen wij onze klanten om mee te doen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Dit jaar lieten 2.291 klanten hun stem horen. Het resultaat: 94% van onze klanten zou, in het geval van een nieuwe leenbehoefte, opnieuw kiezen voor Freo. Een mooie score waar we als Freo trots op zijn.
Waarom zijn onze klanten positief?
Klanten zijn het meest positief over het gemak van de Mijn Freo app en de klantvriendelijkheid van onze medewerkers. Daarnaast vinden klanten onze kernwaarden ‘eenvoudig’, ‘duidelijk’ en ‘toegankelijk’ zeer goed bij Freo passen.
Het onderzoek stelt ook de vraag: “In hoeverre zou je Freo aanbevelen aan vrienden, collega’s of familie?” Deze vraag resulteert in een score tussen -100 en +100. De gemiddelde score in de financiële sector ligt rond de +10. Dit jaar heeft Freo een totale score van maar liefst +62. Dat is een verbetering van +6 vergeleken met de meting van 2022.
Markteffect over het resultaat van Freo
Het onderzoeksbureau Markteffect heeft Freo geholpen bij het uitvoeren van het onderzoek en feliciteert ons met de score van +62. “We voeren veel van dit soort onderzoeken uit en zeker in de financiële dienstverlenging zien we dit soort scores bijna nooit voorbijkomen. Keep up the good work!”
Ruimte voor verbetering
We zijn erg blij met de uitzonderlijk hoge score op de kernwaarden 'eenvoudig', 'duidelijk' en 'toegankelijk'. Toch is er ook ruimte voor verbetering. Zo scoren de kernwaarden 'betrokken' en 'meedenkend' in vergelijking minder hoog. Hiermee gaat Freo de komende tijd aan de slag. De ontvangen feedback is voor ons erg waardevol, omdat het ons helpt om gericht te verbeteren. We willen dan ook iedereen bedanken die heeft deelgenomen aan dit onderzoek.