Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Onderzoek: 94% van onze klanten zou opnieuw voor Freo kiezen

NPS_blog_afbeelding

Jaarlijks benaderen wij onze klanten om mee te doen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Dit jaar lieten 2.291 klanten hun stem horen. Het resultaat: 94% van onze klanten zou, in het geval van een nieuwe leenbehoefte, opnieuw kiezen voor Freo. Een mooie score waar we als Freo trots op zijn.

Waarom zijn onze klanten positief?

Klanten zijn het meest positief over het gemak van de Mijn Freo app en de klantvriendelijkheid van onze medewerkers. Daarnaast vinden klanten onze kernwaarden ‘eenvoudig’, ‘duidelijk’ en ‘toegankelijk’ zeer goed bij Freo passen.

Het onderzoek stelt ook de vraag: “In hoeverre zou je Freo aanbevelen aan vrienden, collega’s of familie?” Deze vraag resulteert in een score tussen -100 en +100. De gemiddelde score in de financiële sector ligt rond de +10. Dit jaar heeft Freo een totale score van maar liefst +62. Dat is een verbetering van +6 vergeleken met de meting van 2022.

Markteffect over het resultaat van Freo

Het onderzoeksbureau Markteffect heeft Freo geholpen bij het uitvoeren van het onderzoek en feliciteert ons met de score van +62. “We voeren veel van dit soort onderzoeken uit en zeker in de financiële dienstverlenging zien we dit soort scores bijna nooit voorbijkomen. Keep up the good work!”

Ruimte voor verbetering

We zijn erg blij met de uitzonderlijk hoge score op de kernwaarden 'eenvoudig', 'duidelijk' en 'toegankelijk'. Toch is er ook ruimte voor verbetering. Zo scoren de kernwaarden 'betrokken' en 'meedenkend' in vergelijking minder hoog. Hiermee gaat Freo de komende tijd aan de slag. De ontvangen feedback is voor ons erg waardevol, omdat het ons helpt om gericht te verbeteren. We willen dan ook iedereen bedanken die heeft deelgenomen aan dit onderzoek. 

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

17 mei 2023 | geplaatst in Freo onderzoekt

Gerelateerde artikelen

  • Moneyview_blog
    18 juli 2023

    Opnieuw 5 sterren voor onze Persoonlijke Lening

    Jaarlijks reikt het onafhankelijk onderzoeksinstituut MoneyView de prijs uit voor laagste rente bij een Persoonlijke Lening. Dit jaar mocht Freo deze prijs voor de dertiende keer op rij in ontvangst nemen.

  • NPS_56_desktop
    01 juli 2022

    Onderzoek: klanttevredenheid Freo ongekend hoog

    Maar liefst 93% van onze klanten zou bij een nieuwe leenbehoefte overwegen om opnieuw voor Freo te kiezen. Dat blijkt uit de nieuwste resultaten van ons jaarlijkse NPS onderzoek. Dit jaar lieten ruim 1900 klanten van zich horen. En daar worden wij blij van!

Ook wij gebruiken cookies

Freo gebruikt cookies (en vergelijkbare technieken) op de website. Zo verzamelen wij en andere partijen (persoons)gegevens over je bezoek. Dit om jou een zo persoonlijk mogelijk aanbod te kunnen doen. Klik je op ‘Accepteren’ dan ga je akkoord met het gebruik van alle cookies en vergelijkbare technieken. Wil je dit niet? Klik dan op ‘Weigeren’. We plaatsen dan alleen cookies die zorgen voor een goed werkende website. Meer informatie over cookies.

Kies jouw niveau