Papierloos lenen bij Freo
Ga je lenen, dan moet je eerst het een en ander aanleveren. Jouw looninformatie en woonlasten bijvoorbeeld. Printen, scannen, uploaden... voor je het weet ben je uren verder. Maar niet bij Freo: daar gaat het aanleveren van documenten vanaf nu volledig digitaal.
Om goed te beoordelen of een lening echt bij jou past, hebben we verschillende gegevens van je nodig. Bijvoorbeeld informatie over jouw woonlasten, inkomen of pensioen. Voorheen vroegen we je deze documenten stuk voor stuk te uploaden. Door ons nieuwe aanleverproces gaat dit nu volledig automatisch. Met jouw toestemming haalt Freo eenmalig de gegevens op bij bijvoorbeeld de Belastingdienst, UWV en jouw bank. Dat scheelt je weer een avondje ‘graven’ in jouw administratie!
Freo verzamelt jouw gegevens uit de volgende bronnen:
- Belastingdienst: gegevens over jouw huishouden, inkomen, bezittingen en schulden
- UWV: jouw loongegevens, het dienstverband en eventuele uitkeringen
- MijnPensioenoverzicht.nl: jouw gegevens over jouw pensioen
- Jouw bankgegevens: Rabobank, ING en binnenkort ABN Amro en de Volksbank
Minder kans op fouten
Op dit moment levert ongeveer 30% van onze klanten de documenten in één keer goed en volledig aan. In alle andere gevallen moeten we contact zoeken om de juiste spullen aangeleverd te krijgen. De kans op fouten is blijkbaar groot. Met deze nieuwe manier van aanleveren vermindert die kans aanzienlijk. Er zijn minder contactmomenten nodig en klanten worden eerder geholpen. Voor allebei de partijen een fijne ontwikkeling!
Ontspannen lenen
Bij Freo doen we er alles aan om jouw leningaanvraag zo soepel mogelijk te laten verlopen. Daarom werken we continu aan het verbeteren van onze website, apps en het aanvraagproces. Als eerste kredietverstrekker in Nederland zijn we er nu in geslaagd om het aanvragen van een lening volledig te digitaliseren. Papierloos lenen is ‘ontspannen lenen’. Zonder gedoe en op een veilige manier.