Wat kan ik doen om het aanvraagproces te versnellen?
Als je een lening aanvraagt bij Freo wil je natuurlijk zo snel mogelijk weten of jouw aanvraag wordt goedgekeurd. Onderstaande tips kunnen je helpen om het aanvraagproces te versnellen.
1. Houd een geldig identiteitsbewijs bij de hand
De identiteitsbewijzen die je kunt gebruiken zijn:
- paspoort
- identiteitskaart
Heb je een niet-Nederlands identiteitsbewijs? Dan vragen we ook om jouw zorgpas. Hier staat namelijk jouw burgerservicenummer (BSN) op.
2. Maak gebruik van de Freo Aanlever App
Met de Freo Aanlever App maak je binnen een paar minuten jouw aanvraag compleet. Deze app verzamelt jouw financiële en persoonlijke gegevens direct bij het UWV, de Belastingdienst en Mijnpensioenoverzicht.nl. Zo heb je geen gedoe met losse documenten.
3. Deel je rekeningafschriften via een automatische koppeling
Deze lever je gemakkelijk aan door in te loggen bij jouw bank. Zo wordt er eenmalig een koppeling gemaakt, waardoor Freo de bij- en afschrijvingen van alle rekeningen op dezelfde, overzichtelijke manier krijgt aangeleverd. Je hoeft dan geen rekeningafschriften te downloaden, om deze vervolgens aan Freo door te sturen. Hierdoor kunnen wij jouw aanvraag sneller in behandeling nemen.
Alleen nadat je daadwerkelijk toestemming hebt gegeven, maken we een koppeling met jouw betaalrekening. We kunnen dan jouw rekeninggegevens inzien. Deze informatie gebruiken we éénmalig, en alleen om jouw aanvraag voor een lening te kunnen beoordelen.
4. Vraag alvast een intentieverklaring aan
Heb je een tijdelijk dienstverband dat binnen zes maanden verloopt? Dan ontvangen wij graag een intentieverklaring. In een intentieverklaring geeft jouw werkgever aan het voornemen te hebben om jou een vast contract te geven. Deze intentieverklaring kun je bij jouw werkgever aanvragen.
5. Oversluiten? Vergeet jouw saldo-overzicht(en) niet.
Stap je met één of meerdere leningen over naar Freo? Wij hebben van al deze leningen saldo-overzichten nodig. Dus óók als het gaat om een creditcardschuld of postorderkrediet. Op de overzichten moet duidelijk zichtbaar zijn:
- jouw naam
- naam van de kredietverstrekker
- het contractnummer
- jouw geleend bedrag (bij een persoonlijke lening) of limiet (bij een doorlopend krediet)
- jouw actueel saldo
De maandoverzichten mogen niet ouder zijn dan twee maanden. Gaat het om een creditcardschuld van de ING? Dan hebben we naast de saldo-overzicht(en) ook een foto of scan van alleen de vóórkant van jouw creditcard nodig.
Tot slot: onderteken jouw offerte en de SEPA-machtiging met iDIN
Nadat je alle benodigde documenten hebt aangeleverd in Mijn Freo gaan wij je aanvraag beoordelen. Is je aanvraag goedgekeurd? Dan kun je jouw offerte en de SEPA-machtiging ondertekenen.
Onderteken jouw offerte en de SEPA-machtiging gemakkelijk online door middel van iDIN. Dit doe je door in te loggen bij jouw bank. Via de herkenbare omgeving van jouw bank ga je akkoord met de offerte en de SEPA-machtiging. Printen, scannen en uploaden in Mijn Freo is daardoor niet meer nodig.