Let op! Geld lenen kost geld

Mijn Freo lening

Heb je al een lening bij Freo? Dan heb je waarschijnlijk wel eens vragen over jouw lening. Bijvoorbeeld over hoe je zelf jouw lening wijzigt. Of wat er gebeurt als jouw persoonlijke situatie verandert. Hiermee helpen wij je graag.

Ga naar Mijn Freo

parsnip_keukentafel_2_762x762

Mijn Freo lening wijzigen

De meeste wijzigingen doe je eenvoudig zelf in Mijn Freo. Zoals het aanpassen van jouw adres, aflossen van jouw lening of het opvragen van een aflosnota. Hieronder lees je meer over de meest voorkomende wijzigingen.

Kan ik mijn lening oversluiten?

Ja, jouw huidige lening(en) kun je oversluiten naar Freo. Naast het oversluiten, kun je ook een extra leenbedrag aanvragen. Dit is een Persoonlijke Lening. Via BKR zie je welke leningen je op dit moment hebt. Benieuwd of je bespaart door over te stappen naar Freo? Bereken jouw voordeel.

Kan ik een lening van iemand anders overnemen?

Ja, er zijn verschillende mogelijkheden voor het overnemen van een lening. Je kunt de schuld in één keer aflossen, de schuld oversluiten naar jezelf, of geld schenken. Bekijk de verschillende mogelijkheden.

Kan ik mijn limiet verhogen?

  • Limiet verhogen of verlagen Persoonlijke Lening

    Bij een Persoonlijke Lening is het niet mogelijk om jouw limiet te verhogen of te verlagen. Dit zien wij als het aangaan van een nieuw contract. Wil je een nieuw bedrag lenen? Vraag een nieuwe offerte aan. Het aanvragen van deze lening doe je op dezelfde manier als bij jouw huidige contract. Houd er rekening mee dat bij een lager leenbedrag soms een ander rentetarief hoort.

  • Limiet verhogen of verlagen Doorlopend Krediet

    Vanaf 23 december 2020 is een Doorlopend Krediet afsluiten of jouw limiet verhogen bij Freo niet meer mogelijk. Verstandig lenen, daar staan wij voor. Wij vinden het Doorlopend Krediet niet meer bij deze waarde passen. Ontdek of onze Persoonlijke Lening bij jou past. Of lees meer over deze wijziging

Hoe kan ik mijn lening opzeggen?

  • Jouw Persoonlijke Lening stopzetten

    Bij een Persoonlijke Lening wordt jouw lening automatisch beëindigd als jouw saldo op € 0 staat. Dit is gelijk aan jouw looptijd. Heb je tussentijds extra afgelost? Dan is de looptijd ook korter. Wij melden jouw lening dan ook af bij BKR. Je ontvangt een bevestiging van de beëindiging in Mijn Freo. Je hoeft hier niets voor te doen.

  • Jouw Doorlopend Krediet stopzetten

    Is jouw Doorlopend Krediet helemaal terugbetaald en wil je jouw contract bij Freo beëindigen? Geef dit door via Mijn Freo. Wij sturen je een e-mail met de bevestiging. Hierna melden wij jouw lening ook af bij BKR.

Kan ik een Doorlopend Krediet oversluiten naar een Persoonlijke Lening?

Ja, je kunt jouw Doorlopend Krediet oversluiten naar een Persoonlijke Lening. Oversluiten naar Freo is altijd kosteloos. Benieuwd of je bespaart door over te stappen naar Freo?

Bereken jouw voordeel

parsnip_inperking_762x762

Verandering van mijn persoonlijke situatie

Wanneer jouw persoonlijke situatie verandert, meldt je dit altijd bij ons. Samen kijken we naar de mogelijkheden. Hieronder vind je meer informatie over verschillende gebeurtenissen.

Wat gebeurt er met mijn lening na overlijden?

Allereerst wensen wij je veel sterkte met het overlijden van jouw dierbare. Als er iemand overlijdt die dicht bij je staat, meld je dat bij ons. Dit doe je door een brief of mail te sturen. Daarna ontvang je van ons een bevestigingsbrief. Hierin leggen wij stap voor stap uit hoe het verder gaat met de lening.

  • Zo meld je een overlijden bij Freo

    Stuur ons een bericht per post of e-mail, met daarbij een kopie of scan van de overlijdensakte. Een foto mag ook. Vergeet niet jouw telefoonnummer, naam- en adresgegevens te vermelden. Stuur een kopie per post naar: Freo, Postbus 2347, 5600 CH Eindhoven. Of e-mail een scan/foto naar: klantenservice@freo.nl.

  • Is de lening een Doorlopend Krediet?

    In het geval van een overlijden wordt een Doorlopend Krediet altijd geblokkeerd. Dat betekent dat als er een medekredietnemer is, er geen (her)opnames meer gedaan kunnen worden. Dit doen we om te voorkomen dat de schuld hoger wordt. Verwacht je problemen bij het betalen van jouw maandbedrag? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Wat gebeurt er met mijn lening bij scheiden of uit elkaar gaan?

Er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt de lening splitsen, of op één naam zetten. Of je kunt de lening aflossen, als je het openstaande bedrag in één keer kunt betalen. Bekijk de verschillende mogelijkheden. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en jouw scheiding door te geven.

Verandert jouw persoonlijke situatie op een andere manier?

Verander je bijvoorbeeld van baan of ga je samenwonen?

Bekijk jouw situatie

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteer je alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden jouw internetgedrag op onze website volgen en verwerken wij jouw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kun je een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.

Kies jouw niveau